Skrivlogg 1

av Werner

Jag har förärats med den stora hedern att få medverka till Numismatiska klubben i Uppsalas nästa jubileumsskrift. År 1999 kunde klubben med stolthet presentera boken Samlad glädje, som var resultatet av 30-årsjubileet. Nu är det snart dags för 40-årsjubileet. Även till denna högtidsstund kommer klubben att presentera en samling litterära alster från både medlemmar och andra inbjudna, allt sammanbundet i en trevlig jubileumsbok till hösten 2009.

Jag påbörjar denna skrivlogg som ett sätt att ventilera mina egna tankar kring skrivandet och ser även fram emot kommentarer. Men den syftar även till att sätta press på mig själv. Genom att berätta för andra om skrivandet så ökar jag även trycket på mig själv. Jag gör således som flagellanterna och vänder piskan mot min egen rygg (dock med ett annat syfte). I stället för knutar på piskan sitter där små vasst slipade ettöringar från Kristinas tid som skär in i huden och tvingar fram ett disciplinerat arbete…

…känner att detta inlägg börjar spåra ur så jag slutar här.