Lyckad mässa

av Werner

Myntmässan som ägde rum i Olofström i lördags var en lyckad tillställning. Innan det var dags att öppna köade ett tretiotal personer utan för dörren, sedan flöt det på hela dagen. För mig var det första gången jag besökte myntmässan i Olofström – det kommer att bli fler gånger.

De samlare som i främsta rummet håller sig till Stockholmstrakten, och någon gång åker till frimynt i Helsingborg, missar något. Jag har själv länge samlat på det sättet och främst rört mig i dom trakterna, men mycket går då förbi. Det finns mängder med handlare och samlare med många fina mynt som jag aldrig träffat någon annan stans än på mässan i Olofström. Jag har verkligen vidgat mina vyer.

Här ser vi Dan Carlberg (till höger) vid sitt bord med en nyfiken kund. 

När mässan var slut verkade både säljare och köpare nöjda, så allt var i sin ordning. Själv fick jag fatt i några förordningar.

Läs lite om mässan i lokaltidningar och lyssna på radio. Här nedan lägger jag upp några länkar.

Sveriges radio   (lyssna även på intervjun med Mikael Persson från Linköping som besökte mässan)

Blekinge läns tidning

Sydöstran