Tillbaka!

av Werner

Nej då, bloggen har inte smält bort i värmen, inte heller har den spolats bort av de senaste dagarnas regn. Jag har bara tagit lite semester från skrivandet. En liten tur till bergslagen bland annat där jag kontemplerade över polletternas användning i händerna på de människor som en gång i tiden byggde Sverige.

Det blev ingen utlandsresa denna sommar. Men med det vädret jag fått uppleva här hemma är det absolut inget att sörja. Är man så hemlandskär som jag är det även en fröjd att se sig om i Sverige. Det har blivit några besök vid bruk, slott och herrgårdar samt några härliga dopp i sjön, och ett besök på Olofströms myntmässa. Med perfekt tajming har nu regnet kommit så att jag kan krypa in till mina böcker igen och sätta mig framför datorn. Mysigt!

Och snart öppnar Uppsala myntmuseum och höstsäsongen drar igång. Härligt!