Myntmässa i Norrköping

av Werner

Jag är nyligen hemkommen efter en liten rundtur i Östergötland. Jag tog mig bland annat till Norrköping på lördagen den 4:e denna månad. Då arrangerade myntklubben i Norrköping i samband med sitt 30-årsjubileum en myntmässa. Det var närmare 25 år sedan som det hölls en liknande mässa i Norrköping. Tanken är att detta skall bli ett årligen återkommande evenemang. Det var en trevlig tillställning som hölls centralt i Matteusgården. Bland utställarna märks

Norrköpings Myntklubb, Thörnströms, Leif Hedstrand, Roger Jonsson, Christer Skaring, Rune Rydberg, Markus Finnilä, Göran Ringholm, Göran Modig-Vykort och Frimärken, Håkan Johansson, Fredrik Lundin och Lagge Ekström.

Här ser vi en skara myntsamlare som beundrar mynten vid Leif Hedstrand och Roger Jonssons bord.

Det även första gången jag själv hade ett bord med lite smått och gott till salu. Det var en trevlig erfarenhet. Jag tror att det kan bli fler tillfällen. När det nu även finns ett ökande intresse för plakat och förordningar lönar det sig att ta med dessa på mässan.