Torrt väder – torr läsning

av Werner

Denna vecka rivstartade sommaren med Allsång på Skansen, Sommarpratarna i P1 och morden i Midsomer. Även inom numismatiken är det sommar. På Tradera är det fullt med aktivitet så fort det blir lite svalare på kvällen. Annars är det tämligen lugnt. Själv kommer jag vara i Frankrike när mässan i Olofström går av stapeln, annars hade jag gärna varit där i år igen. Det är en perfekt pysventil när man har en uppdämd myntabstinens efter ett par sommarveckor.

I väntan på hösten skall jag bita tag i några böcker att förkovra mig i medan arkeologerna gräver fram nya skatter i sommarsolen. Först på listan står Gunnar Wetterbergs nya bok om Riksbankens historia. Wetterberg skriver i allmänhet bra och är även en mycket engagerande talare så jag har ganska stora förväntningar. Det ju ett kärt ämne för en ekonomisk-historiker.