Midvinterblot…

av Werner

… eller nja. Men det kändes som om jag var på väg till en studentikos midvintergasque eller liknande när jag promenerade genom Uppsala på väg till den sedvanliga julmiddagen.

 

I år ägde den rum i evolutionsbilogiska institutionens matsal tvärs över gården från paleontologiska museet. Hemtam mark för mig då jag studerat både paleontologi och evolutionsbiologi.

Ordföranden hälsar välkomna

Lars O. Lagerqvist höll i vanlig ordning ett trevligt kåserande föredrag om senaste och sista auktionen med mynt från Bonde-samlingen (Bonde 6). Vi fick ta del av några av Lars lärdomar och fick även veta att några mynt och medaljer hamnat i Kungliga myntkabinettets ägo.

 

Efter föredraget inmudigas det god mat och dryck.

Efter middagen vandrade jag genom slottsparken där det såg ut som om kung Bore själv bodde i slottet.