Tekniken

av Werner

Har haft problem med internet hela helgen, från jul och framåt. För inte så länge sedan gick vår TV hädan med en smäll. Sambons dator kraschade bortom alla hjälp. Jag har blivit sittande i tunnelbanan och missat det tåg jag skall ta från centralstationen. När jag så anländer till station upptäcker jag att nästa tåg till min destination är inställt.

På nyårsnatten utbrast jag i affekt efter något glas bubbel – ALL TEKNIK YNGRE ÄN 200 ÅR ÄR SKIT!

Ja, det var så det kändes då i alla fall. Så låt oss dyka ner i böckernas lugna värld. En värld av lugn och poesi. Eller hur lugnt är det egentligen? På onsdag börjar miniserien om KB-mannen. Ni vet han som sprängde sig på Sveavägen. Det är naturligtvis en fri tolkning av vad som hände men det skall ändå bli spännande att se.

Bibliotekstjuven SVT 1 21.00