Lystring alla Karl XII-samlare!

av Werner

Jag har i lager en fin samling mynt, böcker och handskifter från Karl XII:s tid. Mynten lägger jag upp på Tradera i kväll torsdag, med avslut söndag kväll. Alla med utrop en krona. Flera av böckerna rörande Karl XII:s tid har jag redan lagt upp på bokbörsen. Det rör sig främst om svåra småskrifter från 1800-talet fram till tidigt 1900-tal samt flera bra avhandlingar med mera. Beställningarna har redan börjat rulla in så passa på innan det är slutsålt! Handskrifterna är från Karl XII:s  tid och är skrivna av deltagare i stora nordiska kriget samt andra personer från karolinska perioden. Mycket spännande historiska dokument. Om du är intresserad går det bra att höra av sig med ett mail så ni inte missar något. Handskrifterna kommer säljas främst på mässor men även i lagerlistan, så missa inte den. Lagerlistan kommer finnas som pdf på hemsidan (www.myntochtryck.se) när den är färdig. Vill man ha en tryckt version beställer man direkt från mig. Jag kommer delta på bland annat Göteborgs myntmässa 29:e mars och på Frimynt 26:e april. Hör av er om ni vill titta på något eller vill att jag ska ta med något speciellt till en mässa där vi kan ses. 

bild_3

bild_2

bild_1